AHA Vyškov

Jiří Hajzler - AHA Noviny

Pozdrav ze soustředění

Podzimní soustředění atletů AHA Vyškov probíhá na Slovensku.

V neděli 13. 10. 2019 bylo zahájeno podzimní soustředění atletů AHA Vyškov v prostředí sportu zaslíbeném, ve Vysokých Tatrách na Štrbském plese. Neděle byla dnem přesunu, nástupu a zahájení soustředění. Cesta dvou skupin měla společný cíl, bungalovy Hotelu FIS. V prostředí, které k nám bylo vlídné v letech předešlých, jsme se opět potkali se sportovci, atlety, kteří zde aktivně nabírají síly po namáhavé sezoně. Nádherné počasí lákalo k výšlapu, což část skupiny využila a ve svižném tempu navštívili Popradské pleso. Druhá část volila procházku kolem Štrbského plesa s tím, že večeře lákala, což potvrdilo společné setkání se u večerního posilnění. Je večer a na sedmou ranní je plánován budíček s rozcvičkou.

V pondělí 14. 10. 2019 se ranní rozcvička odehrála za krásného sluníčka, následoval odchod na snídani a po krátkém zažití jsme vyrazili na první tůru - na Predné Solisko. Tam jsme stoupali opravdu za letního počasí a doslova čistě modré oblohy. Na vrchol jsme se zapotili, vrcholní lezci opět zdolávali časovou délku výstupu, údajně byl stanoven nový rekord... Na vrcholu bylo přenádherně, viz foto na "f", přesto jsme museli zahájit sestup tak, abychom nebyli opozdilci na obědě. Vše jsme stihli a výborný oběd byl odměnou. Odpolední fáze byla zahájena o 16-té, propojení se soutěží družstev přišlo vhod a máme tak i známé výsledky první disciplíny - atletického biatlonu. Poslední fáze v tělocvičně byla v obvyklém podání - basket a fotbal, všichni přežili. Večeře a hurá na wellness, volí jej převážná část AHATatraTeamu a dělá dobře, neboť zítra se chystáme na Kriváň...

V úterý 15. 10. 2019 jsme zdolali Kriváň v počtu 12 AHA atletů. Podařilo se za krásného počasí a máme únavu jak se patří. I večerní tělocvičnu jsme již nedali. Léčení bolístek ve vodě a saunách přišlo vhod. Našli jsme celkem cca. 25 km a všichni mají krásné zážitky z překrásných výhledů, které nám tato tůra nabídla.

Ve středu 16. 10. 2019 nás ráno přivítalo sychravým počasím, po rozcvičce a snídani, jsme vyrazili na Ostrvu, což je trasa dostupná, nicméně vždy schůdná. Tentokrát jsme ji "dali" ve velice dobrém čase, což bylo dobré zejména k blížícímu se obědu. Po poobědovém odpočinku následovala odpolední fáze, běžecký aerobní trénink resp. výběhy schodů ve věži skokanského můstku, oblíbeného místa na testování. Všichni jsme se sešli na večer v tělocvičně, kde jsme opět absolvovali osvědčený "dvojboj".
Večeře, sauna a odpočinek na zítřejší zápřah.

Ve čtvrtek 17. 10. 2019 jsme místo ranní rozcvičky vyrazili na snídani, jelikož plán byl docela náročný - výprava na Bystrou lávku plus, dle časových možností, výšlap resp. výlez na Furkotský štít. Podařilo se. Ranní rozbřesk byl o poznání klidnější než včera, sluníčko nás provázelo celý den. Vrcholný tým v počtu 6 atletů zdolal i nástavbu, již zmíněný Furkotský štít. Oběd jsme také stihli, což byl, vzhledem k délce tůry, docela pěkný počin. Odpolední odpočinek byl výbornou přípravou na odpolední tréninkovou fázi, ta vyvrcholila v tělocvičně. Nyní již sauna (kdo má zájem), odpočinek a spánek tak, abychom v páteční brzké ráno vyrazili směr Rysy.

V pátek 18. 10. 2019 jsme v 6:30 hod. nastoupili na expedici "Rysy" s úmyslem vrátit se na oběd na základnu. Podařilo se. Ranních 5°C bylo docela málo, nicméně hned první stoupání nás rozehřálo. Trasa byla docela vstřícná, přeci jen ranní čas znamenal "volné pole", upalovali jsme co se dalo. Posvačili jsme téměř za pochodu a první cílový bod Chata pod Rysmi se blížila, ovšem sílící vítr a nakonec i valící se mlhové mraky nebylo zn. ideál. Přesto jsme Chatu pod Rysmi zdolali, ohřáli se a posilnili. Bolo to třeba, jelikož nás čekal závěrečný výstup na Rysy. Nebyl příliš pohádkový, jelikož poryvy větru byly silné a mlhové mraky nám bránili krásným výhledům. Takže vrcholové foto a šup dolů s krátkou zastávkou na Chatě pod Rysmi. Sestup byl celkem hladký, míjeli jsme početné pole turistů, kteří to nejtěžší měli teprve před sebou. Oběd jsme stihli včas, odpočinek přišel vhod. Odpolední trénink byl lehký, večerní regenerační procedury nyní právě probíhají. Zítra má vyvrcholit sportovní část soustředění - tréninkový závod na střední můstek má již tradici.

V sobotu 19. 10. 2019 bylo opět hezké počasí, hlavně v dopoledních hodinách. To nám vyhovovalo, jelikož na tuto dobu připadal intervalový start testovacího závodu - výběh na věž skokanského můstku. Pátý ročník této náročné disciplíny byl v očekávání celé soustředění a průběh tomu odpovídal. V dělné atmosféře i blízkého okolí skokanských můstků se AHA atleti přinutili k takovým výkonům, kterými vesměs lámaly nejen své rekordy, ale padl i rekord traťový, bájná hranice tří minut byla zdolána, i druhý čas v pořadí byl vyrovnáním dosavadního traťového maxima. Velký obdiv před nasazením, které kluci a holky předvedli. Tvrdá, ale i hezká podívaná!
Odpoledne se neslo již v duchu osobního volna a odpočinku. Podvečerní tělocvična byla tečkou za nabíráním sil nejen do náročných atletických soubojů.

Všichni atleti AHA Vyškov, kteří se soustředění zúčastnili, předvedli tréninkový morál takový, jaký by měl být. Mladí atleti AHA Vyškov děkují svým rodičům, že se mohli tohoto soustředění zúčastnit.

Hezký pozdrav od Štrbského plesa posílají domů atleti AHATatraTeamu.